Το 1960 ήταν η δεκαετία των γυναικών και ξεχωριστά η δεκαετία των νέων. Με μικρότερα βήματα στην αρχή και μεγαλύτερα καθώς πλησιάζαμε στο τέλος των ΄60s, η κοινωνία ολόκληρη και οι κατασκευαστές ενδυμάτων αναγκάστηκαν να σκεφτούν αυτές τις δύο ομάδες ανθρώπων ως ξεχωριστές οντότητες -κυρίως, επειδή αυτές οι ομάδες φώναζαν πολύ. Έτσι, ικανοποίησαν κάποιες από τις επιθυμίες τους, π.χ. παραχώρησαν το παντελόνι τόσο στις γυναίκες, όσο και στα κορίτσια και μαζί με αυτό, την μεγαλύτερη άνεση στην καθημερινότητα.
Η φωτογραφία μας είναι από τον κατάλογο Sears Χειμώνας 1967 κι έχει καθημερινά ρούχα για κορίτσια. Ολα φορούν παντελόνια από "ελάνκα", ένα ελαστικό πλεχτό ύφασμα, χοντρό και λείο, ικανό να κρατήσει την γραμμή του για πάντα. Από πάνω, τα δυο κορίτσια φορούν υφασμάτινες μπλούζες φαρδιές που δεν περιορίζουν πουθενά το σώμα, τα άλλα δύο πουλοβεράκια με μικρό γεωμετρικό σχεδιάκι. Δεν χρειάζεται να μιλήσω για τα χρώματα, η δεκαετία του 60 έμεινε στην Ιστορία επειδή δεν φοβόταν το χρώμα.
Κοριτσάκια λοιπόν με τα ελαστικά τους παντελόνια και τα εξυπηρετικά τους μπλουζάκια, έτοιμα να χοροπηδήσουν πάνω στο καναπέ ή να ανέβουν στο ποδήλατό τους χωρίς να ανησυχούν μήπως φανεί το εσώρουχό τους. Με τις μπαλαρίνες τους που έβγαιναν κι έμπαιναν με κλειστά μάτια, χωρίς τα λουράκια με τις μικροσκοπικές αγκράφες που έπρεπε ένας άλλος (η μαμά) να κλείσει πριν φύγουν για το σχολείο.
Κοριτσάκια, κομψά και άνετα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου