Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021

To όμορφο στρίφωμα

 

Στα αναδρομικά άρθρα μόδας αναφέρουμε διαρκώς ότι την δεκαετία του 1920, τα φορέματα είχαν πολύ λιτές γραμμές, με όσο το δυνατόν λιγότερα κοψίματα. Η προσπάθεια διακόσμησης των ρούχων γινόταν με διαμόρφωση της ίδιας της επιφάνειας του υφάσματος,  γι αυτό είναι πολύ γνωστά τα κεντημένα από πάνω μέχρι κάτω με χάντρες ή παγιέτες βραδινά φορέματα. 

Ναι, αλλά τα πρωινά φορέματα που ήταν κι αυτά επίσης απλά κομμένα, πώς ήταν διακοσμημένα; Με κέντημα και ζωγραφική. Τα λινά του καλοκαιριού και ομοίως τα μάλλινα υφάσματα κεντιούνταν σε μεγάλα μοτίφ επαναλαμβανόμενα, ιδιαιτέρως κοντά στο στρίφωμα και στο τέλος των μανικιών. Το κέντημα σε τόσο μεγάλες εκτάσεις δεν ήταν πολύ δύσκολο να γίνει, επειδή οι κλωστές ήταν ειδικές για φορέματα και πιο χοντρές, ενώ μερικές φορές χρησιμοποιούσαν λεπτά πλακέ κορδόνια που στερέωναν με μικρές βελονιές σε απόσταση η μία από την άλλη πάνω στο ρούχο.  Στην φωτογραφία μας το στρίφωμα φορέματος στο εξώφυλλο του περιοδικού La mode du jour του 1922: μαύρο κέντημα πάνω σε πορτοκαλί της σκουριάς σερζ. Στην δεύτερη φωτογραφία ολόκληρο το εξώφυλλο, ώστε να δείτε πώς ακριβώς χρησιμοποιείται το κέντημα συνολικά στο φόρεμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ιβουάρ καμπαρντίνα, ένα κλασικό

Μερικές φωτογραφίες με το σημερινό σύνολο. Η καμπαρντίνα, η ομπρέλα και το παντελόνι ιβουάρ, η τσάντα και τα λουστρινι μποτάκια σε μπεζ ελεφ...